Flower Dreams
Sunday, August 14, 2005

Birthday dan jerebu

Lilypie Expecting a baby Ticker
As I mentioned in my previous entry, 11th August was Nayli's 2nd birthday. Seperti tahun2 lepas jugak mmg tak sempat nak buat apa2 preparation. Hubby sibuk dengan aktiviti wiringnya, aku plak dok pening kepala dengan kerja2 rumah yang tak penah putus2. Am I selfish? I am also want to thank all comments from my frens. Yes, its true....every couple has their own unique way to remember the special events. As for me, tak sempat pon nak beli kek utk anakku itu. Apa yang aku buat adalah nyanyi lagu "Happy Birthday" hampir sepanjang hari. Bila nak bagi minum susu, kami nyanyi...even nak tido pon aku nyanyi lagi. She seems so excited, tepuk2 tangan la dan nyanyi sekali dgn bahasa yang bercampur2. Cam rasa terkilan sbb tak sempat nak bg apa2, but I promise to myself...aku akan bagi jugak something utk Nayli. Biarla lewat sikit, janji niat aku termakbul.

Bermula kelmarin, kawasan utara mula dilanda jerebu. Aku ingatkan kabus biasa saja, sbb mlm sebelumnya hujan. Rupa2nya keadaan makin teruk bila menjelang petang. Mmg terasa sakit2 tekak dan ada yang pedih2 mata. Ada jugak 2-3 org kawan aku yang agak sensitif dgn keadaan ni mula pakai mask. Adik aku yang dtg melawat aku kat pejabat ni pon mula mengambil langkah keselamatan tu. Aku? tak pakai pon lagi.....sbb aku rasa masih mampu diatasi. Lagipon aku kerja dlm bangunan, takdaklah terdedah sgt dgn persekitaran. Hari ni pon masih jerebu lagi, semalam pon hujan jugak...berlarutan sampai awal pagi nih. Awal pagi tadi aku tgk mmg kurang byk jerebunya, tapi bila langut ke atas, rupa2nya masih keadaan yang sama. Mungkin menjelang petang keadaan masih sama macam kelmarin. Sekrg ni pon dah 12.30 tghari, matahari pon tak nampak rupa....cuma terasa bahang jek. Teruk bangat ya kebakaran kat sumatra tu? Sampai ke tahap ini jadinya.

Hmmmm...oklah. Sebenarnya aku dlm lab nih. Mengambil sedikit kesempatan sementara mereka semua menyelesaikan assigment yang aku bagi. Nak meronda tgk progress diorang. Kalau biar gitu je, tah apa2 la yang diorang buat. Biasalah kan....semua nak kena pantau
.


Shida blogged @ 12:05 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com