Flower Dreams
Tuesday, June 21, 2005

Macam-macam....

Lilypie Expecting a baby Ticker

Sekali lagi telah membiarkan blog tak terupdate. Sori for that....

WEEKEND

Paling letih aku rasa cuti ujung minggu kali nih. Mak dan abah aku dtg AS lagi utk urusan mengambil tempahan t-shirt sukan. Tghari ni mak dan adik akan berlepas ke Sarawak. Mak aku involved dlm one of the event kat sana, manakala adik aku tu tak lain dan tak bukan telah mengambil kesempatan utk berjalan2 bg menghabiskan cuti semesternya. So, Jumaat tu aku plan nak masak laksa jek. Sesapa dtg umah aku jamu laksa jek. Memandangkan hubby keja mlm, aku pesan siap2 suh singgah pasar bila balik paginya. Lepas buat breakfast, aku terus ke belakang umah. Ntah camana, sampai seru utk aku kemaskan tanah yg sekangkang tikus kat belakang tu utk nak bercucuk tanam sikit. Bukan pokok bunga, tp bhn2 yg buleh dimkn. Buat masa nih sedang giat membesarkan serai dan pandan yg tak tau buleh idup ke tak. Harap2 tu buleh survive le kan....

Dasat sungguh area belakang umah aku tuh...macam2 harta karun ada tertanam. Batu2 toksah ckp la....bertong2 aku korek nak buang. Dah setel separuh, aku stop utk setelkan menu utk hari tu. Pendek kata mmg letih la.... Adik aku sampai dari Langkawi dlm kul 6.15 pm camtu. At the same time ada tamu kat umah. So, kenalah mintak adik tunggu jap. Hubby lak kena masuk keja kul 6.45, pendek kata pada masa tu mmg kelam kabut kami nih. Takkan nak halau tamu pulak kan. Sharp 6.30 tamu beransur, dan aku dgn gaya tudung mak itik gi amik adik aku kat jeti. On the way balik, baru teringat yg aku lupa bwk kunci umah. Masa tu mmg hubby dah masuk keja dah. Ishhh...mg porak peranda tul hari tuh. Nasib baik mak dan abah aku dah nak sampai, sbb kat diorang aku ada bg kunci spare. So, selamatlahhh... Malamnya cam biasa, sembang2 sambil mkn then masuk tido.

MIL

Rabu lepas MIL ada singgah umah utk solat. Hari tu jugak dia bagitau dia kena menjalani minor surgery kat Hospital JItra. Erkssss......takutnya dengar. Kalau korang dengar citer MIL mmg terbayang yg kronik2nye...sedangkan prosedurnya sama cam cuci keguguran tu (D & C) jek. Maybe MIL takut kot...heheh. So, surgery tu dah dilaksanakan yesterday pg, and by evening dia dah buleh balik. Aku cuti, maklumlah...hanya aku yg paling hampir dgn MIL...kang dikata kejam lak dibiar MIL sorang2 kat hospital. Sehari suntuk jugak la aku dok berkawad kat wad tuh. Mmg sunyi sungguh kat situ. Aku rasa maybe sbb tempias kes kecuaian yg pernah dilakukan oleh hospital tu. Pasal pesakit yg disakan HIV hasil pemindahan darah kat spital tu. Dengar khabar kes tu dah setel, dan pesakit tu dah terima wang tuntutan samannya sebyk RM 4 juta kalau tak silap.

Lepas MIL kuar, kitorang hantar sampai ke Pendang. Tetiba pulak MIL suh hubby singgah kat Mesra nak beli ayam dan sayur segala. Katanya, BIL#1 nak balik...yelah dah dgr mak masuk spital...anak mana tak panik. Aku puji MIL bab nih.....dlm tak pulih betul pun dok pikir nak menjamu sakan. Tp, natijahnya aku yg kena.....mmg tak tahu nak kata apa. Letih, panas, ngantuk semua ada. Nayli plak meragam...maybe tak cukup tido siang. Lepas nak siap masak lauk seme, aku mandi, bancuh air dan menjamu selera. BIL#1 and family sampai in the middle aku dgn MIL tgh kletung kletang kat dapor. Hubby dah berdengkur awal2 lagi. Sblm maghrib kami bernagkat pulang ke sarang. Mmg letih tak tau nak ckp dah. Kain baju pon tak mampu nak lipat. Kiranya balik tu kemas umah seminimum mungkin then beradu....zzzzzzz.

BAYI HILANG

Rasanya berita ni dah tersebar dlm akhbar2 tempatan dan berita. Mmg kesian kat pasangan yg kehilangan bayi mereka selepas 6 jam dilahirkan. Abih la reputasi Hospital Sg Petani lepas nih. Ayah bayi tu sebenarnya adik kepada pengasuh Nayli. Memula aku ingat nak hantar jugak Nayli ke rumah pengasuhnya kelmarin, tp Kak bariah dah call mlm sblmnya bgtau pasal hal nih. Kesian, sedih, marah...semua ada sekrg nih. Lebih sakit hati bila tgk tinjauan buletin utama ttg aspek keselamatan kat hospital tuh. Abih kantoi sorang dua pak guard yang dok tido masa bertugas....buleh camtu?? Lepas dah abih jadi camni baru kelam kabut nak ketatkan peraturan keluar masuk wad pediatrik...WHAT FOR???? Apa yg aku paling sakit hati ialah statement yang dikeluarkan oleh pengarah hospital itu sendiri..."kalau nak amik tindakan, teruskan...bukan saya nak kena keluar duit...kerajaan Malaysia yang kena byr semua..." Ishhh...makin membuak rasa marah ini. Mcm tu ke jawapan yg diberikan utk menenangkan pasangan yang telah kehilangan bayi mereka?? Hopefully dia akan dibuang kerja terus....org2 camni ada ciri suka lepas tangan.....baik berenti je, senang citer.

Hopefully, bayi pasangan ni dipulangkan secepat mungkin. Dan bg yg mengambilnya tu diberi hukuman seberat2nya. N


Shida blogged @ 12:05 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com