Flower Dreams
Thursday, June 23, 2005

Cuti pulak

Lilypie Expecting a baby Ticker
Aku nak memulakan kisah hari ni dgn berita gembira yg tersebar di opis dan dah tersiar di berita. Bayi yg hilang dari Hospital Sg Petani tempoh hari telah dijumpai. Nurse yang kerja situ gak yang amik. Pastu terus aku call Kak Bariah nak tau kepastian. Mmg sah, dan menurut Kak Bariah jugak, nurse tu baru kematian anak. So mungkin ada sedikit ganguan emosi nih. Syukur alhamdulillah...selepas 4 hari terpisah dari anak, akhirnya bertemu kembali. Pujian harus diberi kepada pasukan PDRM kerana berusaha menyelesaikan kes ni secepat mungkin.

Mulai esok sampai 28hb aku akan bercuti. Nak ke Pahang utk hantar BIL#5 masuk IKM Pekan. So far tak tau exactly kami nak dok di mana. Memula ingat maybe MIL nak pegi umah adik2nya kat Subang Jaya dan Puchong tu, tp khabarnya diorang plak cadangkan semua ke Kuantan and menginap di sana. Sapa nak uruskan? Definitely not me lah kan. Bukannya dekat nak ke sana tuh. Hmmm...yg pasti aku mintak2lah tak dibuat keputusan last minit, mmg aku tak suka. Dan hubby sendiri dah sedia maklum dgn ketidaksukaan ku itu. Doakanlah agar perjalanan berjalan lancar dan kitorang selamat pergi dan balik.

Ptg semlm lepas balik kerja tetiba teringin nak mkn kanji (bubur lambuk). Bahan2 semua dah ada cuma santan jek. So sad sbb kelapa parut dah tak dijual kat Pacific kat rumah tu, maka guna alternatif je iaitu santan kotak. Kurang gemar...tp nak wat camana kan. So, lepas godek2 kat dapor, siap masak...aku hulur kat jiran sebelah. Malu nak bg sebenarnya, tp bila memikirkan mangkok tak belum dibalas, maka hantam sajalah. Pagi nih aku bwk yg selebihnya ke opis utk dijamu kpd kengkawan. Nak dgr komen supaya aku buleh perbaiki nanti. Adala jugak cadangan yg buleh aku gunakan bila nak masak lagi.

Aku msk gak masak lemak cili api siput (tak tau nama) sbb mak aku belikan yg dlm paket tu. Ok la kot...hehehe..kali ni aku lebihkan sikit cili padi, biar pedas ternganga suamiku....hahahha. Maka dgn itu, tghari nanti berlauk masak lemak la kami. Kalau rasa tak cukup, goreng telur jek. Heheheh...ok dok??

Oklah...dah takde idea nak merapu pa dah. Selamat bercuti hujung minggu ye pembaca sekalian. Jgn sedih2....hidup musti ceria, baru tenang jiwa.


Shida blogged @ 11:45 AM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com