Flower Dreams
Saturday, May 14, 2005

Hapdet!!

Lilypie Expecting a baby Ticker
Iskk.....terasa lama jugak tiada hapdet ek. So, ini adalah serba sikit....


Trip to KL (6/5 - 9/5)


Syukur....perjalanan pergi dan balik berjalan lancar. Yang tak berapa lancarnya, adalah plan semasa di KL....semua berkubur. Tak tau nak marah sapa. Geram sungguh......IKEA hanya tinggal IKEA. Most of the time mmg dihabiskan di rumah kenduri. Tolong siapkan bhn2 nak masak seme. My mom mmg surrender terus dari bab2 masak nih. Lagipon, zaman sekrg ni mana ada masak2 sendiri seme kan....even dok kg pon pakai order jek. Berkira sungguh mak ndak aku nih. Tapi, dlm dok berkira2 tu, sempat jugak pasang tile bilik pengantin, ruang tamu seme. Tak paham sungguh aku. Ini adalah kenduri kahwin yang ke-3 berlangsung di rumahnya.....dan hampir ke semua kenduri berkenaan mengalami situasi kelam kabut yang sama. Kalau tak salah aku, kenduri anaknya yang kedua dulu lagi teruk. Tghari akad nikah, pagi tu buleh lagi suruh anaknya sapu cat. Kena marah dgn abah aku. Padan muka.

Abah aku dgn hubby start terperuk kat tempat masak pada pagi kenduri sbb nak masak nasik. Rasanya 3 periuk derang masak. Muka merah menyala toksah cakap la.... Aku setakat tolong amik brg2 itu ini buleh la, sbb si Nayli very moody pada hari berkenaan. Kejap ramah....bila bosan mula la satu area taman dengar suara dia. Maka pada hari itu aku lebih kepada pemerhati/pengasuh/ yang sewaktu dengannya. Kitorang mula beransur dari umah kenduri dalam pukul 5.30 dgn keadaan letih yang amatss. Abah aku sampai tak lalu nak makan. Kitorang geng Penang ni serbu meja pengantin untuk habihkan lauk. Salah satu sebabnya, lauk pengantin ni dimasak asing. Maka jauh lebih sedap dan ada tambahan iaitu udang besor dan ikan bawal.....heheheh...tgh letih, perut lapar...apa lagi kan.

Malamnya, hanya rest kat hotel. Aku masih tak puas hati sbb hanya dpt jln sekitar SOGO dang jln TAR.....nak gi IKEA jugak!!! Kejam aku kan?? Tak pedulik...aku ajak hubby. Dia kata dia tak tau jln...so kena ajak abg aku la. Masalahnya.........abg aku dah lama terbungkang keletihan. KESIMPULANNYAAAAAAAAAAA.....tak buleh jugak. Hubby ckp lain kali laa....pastu siap pujuk nak bawak gi Cameron Hglands. Ntah bila la pulak....... Aku ckp nak gak beli sesuatu area sinih. Aku ckp nak beli jubah seluar kat kedai depan SOGO. Menarik, cantik dan berpatutan.....aku survey awal lagi dgn mak aku, tinggal nak ajak bos for approval jek......hehehehhehe. Maka, dpt la sepasangggg...tenang sikit hati yang gundah kannn....


Exam week (8/5 - 16/5)

Aku masuk keja semula 11/5. Bebas dari kelas. Tapi kena jaga exam pulok. Ayooooo...mmg cabaran sungguh bila bab jaga exam nih. Mengantuklaaaaaa tak tau nak habaq.... Tapi relaks sikit...tak la kelam-kabut nak pikir ajar apa. Sekrg nih aku dah dpt paper subjek aku. Maka tgh pulun menanda. Target nak siapkan dlm dua hari semua about 100 scripts. Errrr...buleh ke??? Itu matlamat aku masa kini, sbb lepas ni byk kerja menanti bagi Unit Penyediaan Peperiksaan (UPP). Nak proses result lagi....senat meeting lagi....iskkk...iskkkk....Kali ni nak mintak Iena plak ganti aku dlm senat meeting, buleh?? Hehehehe....bagus wooooo....buleh timba pengalaman yang tiada tandingnya. Oklah, kena chow dulu utk teruskan usaha aku utk capai matlamat. Wish me luck yeaaa....


Shida blogged @ 2:33 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com