Flower Dreams
Tuesday, April 05, 2005

Sedih

Lilypie Expecting a baby Ticker
Aku betul2 sedih bila mendapat khabar yg Mira admitted kat HUKM last Friday. Kalaulah terjadi kat aku, mmg tak terbayang camana reaksi aku untuk menerima keadaan itu. Kesian.....Mira masih kecil, baru menginjak sethn...dah byk dugaan yang dihadapinya. Apa2 pon aku nak wish Lara supaya banyak2 bersabar dengan dugaan ini. Hopefully Mira will recover as soon as possible, insya-Allah.

Hmmm....macam2 yang berlaku akhir2 ni. Buletin Utama semlm memaparkan seorang lagi gadis dirogol dan diliwat di Empangan Mengkuang, Bukit Mertajam. Sungguh kejam!!!!! Sampai bila kita akan berdepan dgn keadaan seperti ini?? Adakah ini salah satu petanda akhir zaman semakin menghampiri? Cukup takut bila memikirkan itu semua. Mula la dok berkira2..cukupkah semua amalan aku selama ini? Sempurnakah segala ibadatku selama ini?? Tetiba jadi takut bila memikirkannya. Mudah-mudahan segala yang aku lakukan diberkatiNya. Amin.

Hari ini hari Selasa. Sepanjang 3 hari mulanya minggu ni, aku sibuk memikirkan macamana nak memudahkan pengajaran topik "NORMALIZATION". Bagi sesiapa yang familiar dgn database development, topik ini mmg tidak asing lagi. Sungguh pening memikirkan penyelesaian kepada masalah yang satu ini. Nasib baik ada member lain kena ngajar subjek yang sama. Jadi bulehla berdiskusi untuk mendapatkan cara terbaik...

**************************************************************************************

LATEST !!!!
Rasanya aku dah berjaya mendapatkan penyelesaian masalah diatas. Hari ini aku dah cuba implemenkan untuk 2 kelas. Alhamdulillah......semuanya diterima dengan baik. Cuma, yang agak mencabar bila mengajar semester 4. Almaklumlah.....diorang dah byk pengalaman....so byk juga la soalan2 yang diajukan. Kekadang tu rasa mcm nak telan sorang2....tapi SABARRRR.... Lihat kesannya sekrg....student2 aku buleh paham dengan baik segala yang aku ajar (ehhh...agaknye laaa...). Camana aku buleh claim camtu? Sebab hari ini reaksi mereka agak berbeza....agak bersemangat nak tanya soalan, cara penyelesaian dan yang paling tak tahan ada yang mintak suh aku buat soalan topik tu banyak2...buleh? Pening kepala aku nak carik idea. Kekadang tu aku mmg download dari internet je.....tp kena ubahsuai sikit, sbb level diorang kat sini lebih rendah. Most of the questions on the net more for degree level. Kang dengan aku sekali pengsan nak jawab.

News on Nayli.....sejak akhir2 ni dia mcm byk minum jek. Dok kejap...."ma nak suuuuuuu.." sambil memuncungkan mulutnya cam siput. Pelik jugak.... Aku selalu campur cereal dalam susunya, sbb dia tak mau mkn dgn sempurna. Last Sunday night she asked for 2 bottles straight.....buleh camtu? Memula aku buat 8 oz...pastu aku buat 5 oz.....pastu dia mintak lagi....aku tak nak bg, tp dia mengamuk guling2 nak jugak...aku wat 4 oz ja. Terkejut aku......mmg ketiga2 trip tu licin. Paling menakutkan, PERUT dia....boyot cam org pregnant. Lepas minum aku tak bagi dia tido. Ajak dia duduk, main2....dlm 1 jam camtu baru bagi baring. Aku takut dia muntah je.

Yesterday agak kelam kabut sikit. Bukan apa...pengasuhnya mintak cuti sbb ada kematian. Nasib baik hubby kerja petang. Maka dari pagi sampai tghari hubby jaga, next my turn pulak. Aku mintak half day. Lepas hubby pegi keja, aku gomoi2 Nayli sampai lena. 2 jam kendian bangun, aku mandikan dan siap2kan dia. Dah jadi tabiat dia kot....asal bersiap je musti ingat nak gi jenjalan. Aku punya la plan cantik nak landing dulu. Sekali dia buat perangai guling2 ngamuk nak ajak aku keluar. Aku pon siap2 bawak ke opis balik. Sesambil tu buleh browse internet kan....hehhehe. Sempat la meluangkan masa 1/2 jam seblm masa balik. Aku tak balik terus.....melencong ke Star Parade...hehhe. Bukan takdak matlamat yea....nak cari botol susu baru...yg 12 oz nye. Punya la susah.....sampai je terus ke Kasih Ibu, aku carik sendirik tak jumpa....tanya sales girl dia......sesama mencari...akhirnya...dpt jugak. Maka mlm tadi dah rasmi botol baru setelah disteril. Semlm dgn rasminya berjaya menghabiskan 10 oz (pengsan.....). Lepas dah kenyang tu mulalah dpt tenaga nak kaco buat kerja. Abih kain yang aku nak lipat dia selongkar. Lepas aku marah baru diam....pastu wat2 merajuk. Aku biar je....tak pujuk. Alih2 dah lena pon. Aku pon lepas selesai baju dilipat join the club....zzzzzzzzzzzzzzz.


Shida blogged @ 4:16 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com