Flower Dreams
Sunday, April 10, 2005

Cemussss...

Lilypie Expecting a baby Ticker
Iskk..iskkk...lusa dah nak kena gi KL. Beratnye nak tinggalkan umah, hubby and my darling Nayli. Mana penah kursus lagi semenjak ada anak ni. As long as I remember, the last time I was assigned for question selection....somewhere in 2003. Masa tu tgh preg about 5 months. Itu yang terakhir....ni baru nak mula pulak. Pening kepala bila pikir sapa nak jaga anak??? Tp syukur sangat sebab hubby sanggup amik cuti semata2 nak jaga Nayli. Option yg sblm ini menghantui (antar kat MIL) tiada kelihatan. Alhamdulillah....
Takpalah....anggap aku pegi ni untuk memantapkan lagi kedudukan aku. Mudah-mudahan status kitorang yang masih KONTRAK ini berubah. Amin.

Aku heran...sejak akhir2 ni bila aku nak memblog je, sebut MIL, musti ada kes nak crite. Last night, masa aku dan hubby tgh lepak2 tgk tv, tipon berbunyi. Sepertimana yang aku agak, MIL called. Katanya BIL#5, yang aku cerita sblm ni tetiba bagitau MIL nak ke KL cari kerja. MIL dan FIL mmg tak setuju langsung. Tapi aku pelik, apsal tipon hubby plak??? Apa hubby buleh buat. MIL bagitau hubby, dia mmg dah larang BIL#5 tu...tp tau2 la kan budak2 remaja nih. Mcm2 tindakan diorang buleh buat. Lebih2 lagi dia dah bagitau MIL yang tiket bas dah beli....nak pegi dgn kawan katanya. Ishhhh....aku bukan buleh dengar cerita pasal BIL#5 nih....rasa hangin satu badan. Hubby suh MIL larang jugak2....and tetiba mcm terputus je line....pelik la aku. Hubby tak puas hati. Semlm jugak around 11.30 pm dia balik Pendang naik moto. Aku terdiam bila hubby cakap nak balik Pendang. Dalam hati ni....sumpah seranah belaka....waktu malam2 mcm ni la kita nak berehat2, beromantik segala tetiba......

Aku tak buleh lelap mata semlm, sbb hati tak tenang+terus tak menyukai atau lebih tepat BENCI kat BIL#5. Tak abis2 masalah yang dia bawak. Yang herannya, bab belajar.. 'slow' tapi bila nak berseronok, nak berjalan2, nak menghabihkan duit kena pengaruh kawan, pantas tak terkata. Kalau SPM diuji dari segi tu aku rasa mmg CEMERLANG gile.. Aku dah abih kata la nak describe pasal BIL#5 ni. Lebih byk aku dengar, lebih panjang sumpah seranah aku. Camne nak handle org camni ek? Sekali pikir....nak je aku suh MIL rantaikan kat pokok kelapa. Waktu mkn bg mkn....waktu mandi bg mandi....waktu solat, kena kerah...baru tak panjang kaki. Ni tak sedar diri.....dah la takde lesen moto atau kereta...tp kejap2 sampai Alor Star....kejap2 pegi sinun....Kalau kena thn dengan polis sapa yang susah?? Bukan mak bapak dia....kitorang laki bini jugakk. Sebabnya, moto yang dia dok latu sakan sekrg ni still nama hubby. So, kalau saman ke, kena thn ke musti melibatkan hubby. Aku penah ckp tukar je nama pemilik moto tu. Tp cam tak layan jek. FIL mcm tak amik kisah dgn BIL#5. Apa2 hal berlaku mmg dia akan totally salahkan MIL. Ada yang aku setuju....dan ada yang tidak dengan tindakan FIL tu. Kalau dia amik sikap lepas tangan, maka bebannya berpindah pada kami. Bab salahkan MIL tu aku setuju sgt sbb mmg MIL suka bagi muka. Budak tu nak pi mana...bagi. Pastu kalau kena tangkap ke apa baru kelam kabut.......TENSIONNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!

Semlm aku perasan hubby balik dlm kul 1 am camtu. Sian pulak kat dia. Dah la esok kena bangun awal pagi pegi keja. Aku tanya dia, jumpa tak BIL#5?? (kot2 la lari...) Dia kata jumpa. Aku tanya ckp apa? Hubby bagitau, dia cam larang la....pastu dia bagitau lg...dia hanya mampu ckp jela. Kalau BIL#5 tu nak pi KL gak, dia buleh blah camtu je. Sbb pg nih bila semua pi keja dia blah la. Kalau aku kat tempat hubby kan, aku tak ckp dah. Aku lepuk jek. Tak pun mintak tiket bas dia tu, koyak depan2 dia. Nak beli lain kot ralat nak kuar duit lagi. Biar ajar sikit. Ni buleh cakap camtu jek.......mmg tak jln laaa. Nasib baik bukan adik aku...kalau takk...hancur dia aku kejakan. Kalau hubby nak suh aku nasihatkan pon, sori la....bukan tahap buleh nasihat2 dah. Tahap tangankan jek. Geramnyeeeeee...!!!! Stoppp.

Dah....takleh lebih2...kang my blood pressures go upstairs. Tak pasal2 semua kena marah kang. Harap2 balik nanti aku TAKKAN dengar lagi pasal hamba Allah tu, tolonglahhh.......


Shida blogged @ 11:33 AM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com