Flower Dreams
Sunday, April 03, 2005

Bosan bagai nak gila......

Lilypie Expecting a baby Ticker
Sungguh kronik tajuk ni kan?? Mmg betul, aku dah nak gila sbb cuti hujung minggu tak pegi memana, buleh? Destinasi tetap hampir setiap minggu adalah umah MIL, which aku tak penah concern nak tido barang semlm dua. Aku penah ditegur oleh hubby pasal ni, tp aku tak reti nak bagi alasan apa time tu. Yang syoknya hubby kata dia tak kisah kalau aku tak balik tido umah MIL, abih tu buat apa membangkitkan soal tu, ye tak? Sekrg ni aku ada idea la nak jawab, 1) Umah kami dgn MIL dekat je, 1/2 jam dah buleh sampai. Sbb tu aku lebih prefer balik hari. 2) Selalu kalau bab balik umah MIL musti aku dgn Nayli je, hubby tak balik. Alasan :kerja. Bagi aku takleh pakai sgt alasan tu. Bosan la balik umah MIL tanpa hubby, rasa pelik jek. 3) MIL dan FIL kerja, walaupun dah melepasi umur bersara. MIL, agak kerap kursus sana sini, jarang kat umah. So, what for aku balik? Baik aku dok umah sendiri, jauh lebih selesa.

Memula aku plan nak balik Penang. Tapi mak aku bagitau dia ada hal hari Sabtu, nak dtg A.Star sbb bos abah kena pindah ke sini. Hmmmm...tambah laaaa bosannya. Jumaat, mmg aktiviti biasa. Hubby pon tak kerja. Ingatkan nak ajak gi jenjalan ke, tp kena kensel sbb cuaca tak mengizinkan bila petang bertandang. Kesimpulannya, dok umah sepanjang hari. Bosan!!!

Hari Sabtu hubby keja pagi. Aku plan nak membeli barang2 dapor. Aku malas nak ajak hubby bila nak membeli belah nih, sbb dia tak suka berlama2. Aku plak suka keadaan yang relaks, nak membelek, membanding, menjamu mata then baru membeli. Baru puas hati kan? Seblm kuar, aku masak nasi dulu. Plan dlm kepala ni nak wat nasik goreng sardin ciptaan Rini lepas balik nanti. Kuar dlm kul 10.30, balik pukul 12.30. Semua yg nak beli ada. Lega, perut pon lapar. Aku pon start la menggoreng nasi dan telor mata kerbau. Mmg best......Aku kurangkan cili padi supaya Nayli leh mkn. Tp aku potong cili padi+kicap......fuhhhh...mmg asikkkkkkkkkkkkkkkkkkk sekali. Nayli pun mkn la 4-5 suap....pastu dia main masak2 dgn nasi tu sampai terabur. Sib baik dah kenyang, kalau tgh lapar mau kena je anakku sorang nih. Kemaskan dapor seme, then mak tipon nak singgah umah utk semayang zohor dgn 2 org kawan dia. Aku wat air je, sbb diorang dah siap santap dah. Kul 1.30 aku mandikan Nayli, then tidokan dia. Dah lena, aku selesaikan solat dan kemas2 umah sikit. Nak kemas apanye....bukan ada byk barang dlm umah pon...ekekekke. Sesambil tunggu mak and the geng sampai, aku cam biasa la...layan astro. 3.30 mak sampai, mandi2, solat pastu dah nak balik dah. Tak sempat nak sembang lelama, sbb kwn abah tu nak gi mana ntah.

Lepas mak balik, maka rutin aku kembali bosan. Dgn cuaca yang suram, takde mood nak kuar. Aku sambung tgk tv jek sampai terlelap. Sedar2 dah kul 5. Nayli pon dalam posisi nak mengejutkan aku (tgnnya sedang merayap keseluruh muka...dan hampir korek mata aku). Sib baik sedar awal......hubby balik kul 6.30. Masa tu aku tgh amik angin kat depan umah. Walaupun cuaca agak meragukan, tp kuar jugak sbb bosan dok dlm umah. Waktu malam dihabiskan menonton dan menggomoi Nayli. Hubby bergurau kasar dgn anaknya sendiri dgn cara menggigit jari anaknya sampai meraung budak tu. Tindakannya itu mendapat kecaman hebat dari isterinya ini. Apa raaaa....nak gurau tu padan2 la....dan sebagai hukumannya, kena pujuk Nayli dan tidokan dia sampai lena...wakakakaka. Bukan senang wooo nak pujuk mek tu.....merajuk pon dah pandai. Bila merajuk je dok pusing la jari2 dia pastu siap sebik2kan mulut dia...sign nak nangis la tu. Padan muka hubby mlm tadi....aku buat tak tau je bila Nayli cam 'tak puas hati' dgn pujukan abahnya....... sapa suh bergurau tak kena gaya, kan dah kena.


Shida blogged @ 4:00 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com