Flower Dreams
Wednesday, March 09, 2005

Baju

Lilypie Expecting a baby Ticker
Eheemm...ehemmm...lekat la pulok (minum air). Ok dah......sementara ada masa sikit, mari kita merapu di sini. Masa sampai pagi tadi agak terkejut melihat ada bungkusan baju atas meja. Lepas belek2 baru tau tu semua baju kawan aku kat KL. Bukan apa, masa dok chat dgn dia, penah sekali dia suarakan upah jahit baju kat sana mahal, even baju kurung bodoh2. Katanya dekat2 RM70 sepasang!! Betul ke? Cam susah nak caya gak. Kalau aku dok sana, alamatnya hanya ada sepasang baju baru utk setiap 3 bulan shj. Bandar, biasalaaa....Aku bagitau upah baju kat sini still murah, around RM20++ sepasang.
Way Too HappyDengan gembira dan penuh excited dia pos kat aku 3 pasang kain utk buat baju. Aku terima bungkusan tu 2 minggu lepas, and last week baru berkesempatan nak bg kat member aku kat sini yg dok amik upah jahit (sambilan, disamping ngajar). Tup2 ari nih dah siap tiga2 pasang. Mmg bagus betul tailor nih, cepat dan effective. Sedap pon sedap, selesa dan sebagainya. Jumlah upah semuanya tak sampai 80 pon...lagila dia excited. Pastu dia bagitau, maybe ada member2 yang lain nak antar sama. Wah wahhhh....buleh bukak cawangan la camni. Bila dah maju sikit kita transfer jadik butik plak, bulehh? Hehehehe....biasalaa....area utara nih still consider murah la segalanya. KL nun dah bandaraya sepenuhnya, kos pon tinggi, kena la pandai2 kalau nak idup. Hari Ahad ni janji nak jumpa, exchange brg : dia dpt baju2 dia, aku dpt baju2 anak aku. Mmuahahahahaa.......sempat lagi order baju anak tuh....
Ponder Bila pikir2 balik, meniaga ni best sebenarnya kan? Masalah utamanya adalah TAK MINAT dan TAK BERBAKAT. Seronok tengok orang sekeliling dah berjaya. Income sehari ja dah ribu2 walaupun hanya jual nasi ayam. Sebelum nih ada gak org pujuk masuk Multi Level Marketing nih, tp tak jln sgt la. Jadi dealer utk beli brg kegunaan sendiri je. Nak buat camana kan, mulut nih hanya petah utk mengajar dlm kelas jek, nak ajak org join the club tak reti leerr. Hubby pon camtu. Dia nih penah suarakan, satu hari nanti dia nak berenti kerja, bukak kedai mkn. Aku nih asik dok pandang -ve jek. Takut nak menghadapi risiko. Macam2 aku dengar pasal kedai mkn nih, org dengki la, itu la ini la....Ishhhh letihla nak pikir. Bagi aku, selesa lagi makan gaji. Mungkin org anggap aku nih jenis yg tak suka buat kerja susah2. Bukan camtu, kalau nak kira senang, dok umah goyang kaki je la. Mengajar ni pon dah dikira susah pe. Ntahla....ini memasing nye pilihan lah yeea..
**********************************************************
Thumbs Up Yang penting, pendapatan yang diperolehi tu adalah dari sumber yang halal. Baru berkat.
**********************************************************

Hugs And Kisses








Shida blogged @ 2:15 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com