Flower Dreams
Sunday, February 20, 2005

Rumahku berhabuk lagi...iskkk

Lilypie Expecting a baby Ticker
KLETUNGGG KLETANGGG...!!!!! TRETTT TRETTTTTT..ZUS ZASS ZUSS ZASS.
Ayooooo, very the pening laaaaa. Proses melengkapkan utiliti di rumahku telah bermula. Dimulai dgn pemasangan aircond di bilik bilik tingkat atas. Masa nak pasang ni baru dapat tau aircond point yang dipasang siap oleh pemaju kurang sesuai lokasinya. Lokasi asal akan membuatkan bilik lambat sejuk sbb kedudukan yang tidak menghala katil secara terus. Ishhhh..nyesal den suh pasang sesiap. Kena bayar plak tuh. Oleh kerana perubahan inilah keadaan rumahku kembali berdebu seperti seblm memula masuk dulu. Kerja pemasangan berlaku hari Khamis sehari suntuk. Aku plak keja half day, ishh amatsss tensi bila rehat diganggu oleh bunyi2an yang menyakitkan telinga. Tp kena think positive, semua ni utk keselesaan tuan rumah jugak.
Mopping
Jumaat, kerja membersihkan rumah. Aku punya la semangat mengemop satu umah. Bila aku nak mop dlm bilik ja baru hubby bagitau, tak yah la mop lagi. Sbb hari Sabtu orang nak buat plaster ceiling dan wiring utk stor bwh tangga. Sungguhhh double tensi aku ini. Awat la takmo habaq awal2.....takpe la....nak marah pon tenaga dah abih. Bermandi peluh aku ari tuh sampai terkejut hubby. Tp nak salahkan dia pon takleh gak, sbb dia tido sbb keja mlm. Peluang ni yang aku amik nak kemas umah sesungguhnya.
Teacher
Hari Sabtu aku kena ngajar kat IPDA dari pagi sampai petang. Tp tghari aku balik gak, sbb tak koser la nak jelajah pekan Jitra tuh. Daripada membazir duit ke lain baik bayar tol balik umah, buleh rest. Nayli diserahkan bawah jagaan abahnya. Mcm yang diberitahu, hari tu orang datang buat wiring nak tambah point+ubah point segala. Pastu utk plaster ceiling diorang hantar brg dulu, ari nih baru start buat. Lepas kelas ptg tu aku terus balik. Diorang tgh keja tak siap lagi. Tanpa membuang masa aku masuk bilik utk bermain-main dan berehat bersama Nayli. Tp tido la plak, aku pon join la....heheheh. Hubby cam biasa, dok melangut kat bawah dok tgk orang buat kerja. Dia nak semuanya ok, kemas, halus dan bagus2 saja. Dia sanggup bersengkang mata tak tido siang walaupun baru balik kerja pagi tu. Ishh...mmg la hubby ku ini sgt teliti orangnya. Letih wooo berdepan dgn org camni.
Malamnya datang pulak Indon buat stor bawah tanggaConstruction. Dia start lepas maghrib sampai kul 12 tgh mlm. Aku dgn Nayli dah haruss zzzzzzzzzzzzz Sleeping . Ala, indon yang dok buat umah ni gak. Ntah camana hubby buleh kenal, terus upah suh buat stor tuh. Murah bangat sehh, tak sampai RM400 pon..amatlah berpatutan, kan?
Hari ni tak tau la camana rupa rumahku sekrg. Amat takut utk membayangkannya. Harap2 cepat selesai, buleh la proses mengemas dilakukan secara besar-besaran. Oh ya, nak citer skit pasal Nayli. Semenjak dua menjak ni byk betul cakapnya. Letih la aku nak melayan. Favourite words "jatuh", "tak tau" (siap dgn tunjuk jari lagi), "sabon" (kekadang dengar cam babong...ekekek) dan beberapa perkataan lagi. Lagi satu, hubby ada bwk balik katalog cat utk pilih kaler yang berkenan. Dlm katalog tu ada la gambar hiasan buah, kerusi dan lain2 lagi. Dia cukup suka gambar buah dan "kakak" (any girls yg dia jumpa dia panggil kakak..buleh?). Hampir setiap kali masuk bilik bersama katalog tu dan dok point gambar buah dan pronounce dgn fasih. Bagus la tu...tp letih benor nak melayan.
Baby GirlTentang latihan memasukkan baju dlm laundry basket dan sampah ke bakul sampah, berlangsung dgn jayanya. Sampaikan bila nampak aje ada baju, seluar, tuala yang tak berlipat atau bersangkut dengan baik, semua nak hangkot masuk laundry basket. Semlm aku tercari2 tuala kecil yang aku guna utk cekup masa semayang. Punya la puas carik satu bilik....last2 aku tanya dia. Memula tu cam tak paham apa yang aku cakap, terkebil2 gitu. Pas aku ulang sekali lagi baru dia tunjuk laundry basket. Aku gi tgk mmg ada, tertindan dgn baju2 lain. Bukan apa, aku nih kalau carik sesuatu yang mmg dah confirm aku letak kat tempatnya, mmg akan carik sesungguhnya. Takmo biasakan diri memandang mudah pasal perletakkan barang nih. Kalau ikutkan buleh ja amik tuala lain, tp tak puas hati, nak carik sampai jumpa gaks. Rupa2nya anak dara ku itu punya kerja.....rajin sungguh tulung kemas ye...hehehe.
Ishhh...petang nih cam malas nak balk umah, sbb nak kena berdepan dgn suasana yang kacau bilau. Cepat-cepat la siap...aku nak umah aku back to normal. Rolling Eyes









Shida blogged @ 1:19 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com