Flower Dreams
Tuesday, December 28, 2004

Sedih tapi....alhamdulillah

Lilypie Expecting a baby Ticker
Akhirnya....setelah sekian lama menanti dan terus menanti, hari ini ingin aku nyatakan bahawasanya aku telah selesai menjalani proses pindah randah ke umah baru. Actually, proses angkut mengangkut dah mula Isnin lepas. Angkut sikit2 guna keta, tinggal perabot2 je nak angkut naik lori. Kemuncaknya adalah pada malam Jumaat yang lalu.
Proses mengangkutChair bermula pukul 12 tgh malam. Entah la kenapa angkut tgh mlm. Nak tanya byk2 pun tak best sbb mood hubby mcm tak ok je. Aku tak nak pikir sgt, yang penting dah selamat mengangkut semua. Nasib baik adik2, Jan dan Udin ada. Buleh la tolong2 angkut bebarang naik atas. Kalau tidak mesti aku dgn hubby je nak ngangkat seme tu. Takkan tak tau, kudrat pompuan bukannya kuat sgt. Selain BILs, MIL pun ada sama. Memang niat dia nak dtg baca yasin dan beberapa surah lain. Aku tak kisah, cuma terkilan skit sbb keadaan umah kelam kabut jadi tak sempat nak menyediakan tmpt tido dgn sempurna. Nasib baik diorang jenis yg tak kisah. Dan lebih nasib baik Nayli tak buat hal. Ada gak MIL tolong susun2 brg kat dapor. Sebenarnya aku tak begitu setuju susun aturnya, tp aku diam je nak jaga ati beb.

Crying 2 Hari Jumaat pagi, lepas bangun subuh terus turun bawah kemas2 apa yg patut. Siapkan air dan mkn dgn roti je sbb rasa cam tak mampu nak kuar dah. Hubby plak sambung tido. Aku dgn MIL menyambung tugas susun atur di dapor. Dlm kul 9 aku panggil hubby mintak tlg pasangkan mesin basuh. Entah apa angin pagi tu dia marah2 aku. Depan MIL lak tu. Lepas puas dia marah2 seme, pastu siap mengarah buat itu ini, aku tak tunggu lama. Crying 2 Aku naik atas amik tudung, kunci kereta terus aku blah sorang ke satu tmpt yg sunyi. Lock pintu, off enjin bukak tingkap skit aku meraung sekuat hati. Crying 2 Aku sedih sesangat, dah tak terbendung rasanya. Aku tau aku berdosa tinggalkan umah tanpa kebenaran suami, tp mmg tahap kesabaran aku dah max. Lama gak aku lepak situ. Pastu one of my opismate sms kata gaji dah masuk. Aku terpikir tak nak balik umah, so pikir punya pikir...aku decide nak check in hotel je Crying 2 .

NoMasa kat bilik hotel tu mcm2 aku pikir. Call masuk aku tak angkat. Sms aku tak balas. Biar, kali ni biar aku tenangkan fikiran aku dulu. Nekad tak nak balik umah mlm tu. Hanya Allah yg tahu betapa terlukanya perasaan aku atas perbuatan hubby, orang yang amat aku sayangi selama ini. Aku tertanya2 apsal aku buat camni ek? Selama ni aku tak penah nak buat camni. PMS kot? Mmg tak silap....Alamak, aku mmg takleh cite lama2 bab nih, sedih masih bersisa. Walaupun sekrg dah selesai sebenarnya, aku takkan lupakan peristiwa hari tu.

Crying 1Kesimpulannya, hari tu aku tak spend the whole night kat hotel. Aku balik jugak setelah dipujuk oleh mak dan abah aku yg sampai dari Penang lewat ptg hari tu. Hati aku jugak dok teringat kat Nayli. Sayu, sian kat dia. Apa yang berlaku seterusnya biar aku dan yg terlibat je tau. Jadikan teladan dari kisah aku yg sedih ini. Aku seorang yg pemendam, mmg tak reti nak ngadu kat sesapa. Blog jugak tmpt aku meluahkan perasaan. To all my friends out there, if anything happen to me jgn segan silu utk mendedahkan url blog aku ni. Semoga yang terang semakin jelas. Chow....


p/s: Ini sedikit kesan ombak "emosi" yang melanda, mmg tak dak sebrg skala dpt mengukurnya. Klik sini






Shida blogged @ 3:52 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com