Flower Dreams
Tuesday, December 14, 2004

Preparation oh preparation....

Lilypie Expecting a baby Ticker
Heart Glasses Lama tak update heh. Busy seh, buat preparation untuk majlis anjuran tmpt aku keja nih. Majlis tu akan berlangsung hari nih. Memula tu nak buat majlis raya, tp sbb Syawal dah berlalu maka tukar tema plak. Jadi Majlis Jalinan Mesra. Apa salahnya stick dgn tema raya, kan l ebih meriah. Aku ni org bawahan je, takleh cakap bebanyak. So untuk majlis ni aku diassign bwh unit hiasan dewan. Mmg hampeh, deco backdrop, huruf2 polisterin sume kena toreh sendiri. Alat pemotong yg diguna utk bentukkan huruf (tak tau nama) jahanam la plak. Bila ditanya apsal tak hantar repair tak apa jawabnya, "sapa pun tak repot kata rosak". Dah tu hang tau dari mana menatang tu jahanam? Tak bleh ka tolong hantar gi repair kalau dah tau rosak?. Lagi pulak aku dapat tau mesin tu dah rosak dekat setahun. Very AngryIshhh...sabar jela. Dah tu bila nak baiki? Bila nak guna baru la terhegeh2 nak gi hantar repair. Hampeh la admin nih!!
Theater One more thing, staff disuruh buat persembahan. Ni yang lemah nih. Masalahnya di sini ada yg tak mau cooperate. Stage Fright Tak lain tak bukan group admin lagi. Alasannya, byk kerja so takleh nak participate. Habih tu lecturer2 nih goyang kaki ke? Wey, kitorang ni pun walaupun student tgh cuti byk menda kena buat tau dak? Dokumen LAN, result bebudak lagi, pastu modul plak kena renew. Ingat goyang kaki ke?! Sakit ati bila pikir balik sume tuh. One more thing, hari ni sepatutnya kitorang staff pompuan kena pakai uniform yg ditetapkan (kain sama, pesyen lelain). Tup2 ari ni ramai yg tak pakai uniform. I Dunno Hangin la kunun sorang staff admin tu. Laa..nak naik angin bakpe...awat tak decide dan bagitau bebetul. Salah sorang yg tak pakai niform tu aku la. Lantaklah, asalkan aku pakai baju, bukan telanjang kan.
Roll Majlis dijangka start kul 11. Aku buleh lagi ngadap PC nih update blog. Takpe, tugas aku dah abih, dewan dah siap sume. Biar org lain plak ek. Majlis ni punya pasal keja aku tak siap2. Lepas ari ni buleh sambung balik.
Scared 1 Last night hubby buat keputusan yg mengejutkan. Dia ajak gi basuh umah. Memula tu nak bantah gak sbb aku posa semlm, letih la. Bila pikir balik, bagus gak..nanti bulah masuk cepat. So, lepas berbuka, solat siap2 bawak perkakas membasuh terus ke umah baru. Memula nak basuh the whole tingkat atas, tp memandangkan Nayli dah bunyi macam2 siren maka sempat settlekan master bedroom shj. Aku sesambil hubby basuh master bed. aku cuci tingkap 2 lagi bilik kat atas, kikis percikan cat dan cuci. Elok aku siap cuci tingkap sume, Nayli dah tenyeh2 mata, ngantuk. Aku stop layan dia jap. Bagitau hubby Nayli dah ngantuk, dia pun basuh cepat2 then balik. Bersihkan diri, lepas Isyak terus landing. Kununnya nak layan CSI, hubby bukak cite cina lak. Best gak, kelakor walaupun dah byk kali tgk. Tak sedar bila aku pejam sampai pagi.
Hello Ok beb majlis nak mula tuh nanti sambung.
To Iena & hubby Happy Anniversarysemoga jodoh berpanjangan hingga akhir hayat.
****sambungan*****

Stage Majlis dah selesai. Semua dah mcm ular sawa kenyang. Terutama aku la tu. Tu pun tak sempat nak merasa semua juadah yang ada, dah takde ruang dlm perut. Persembahan ada 3 je; yg pertama nasyid la apa lagi Singer . Setiap ada majlis group nasyid ni mesti kena perform. Kedua, bacaan sajak oleh beberapa org staff (termasuk admin 2 org, tu pun lepas dipaksa). Ketiga, asalnya nak buat sajak+pentomin...aku pun kununnya nak involve la, tup2 jadik sajak je maka pelakon2 melantak sakan la.

Ramai gak le yang datang. Dpt la jumpa kawan mak yg keja kat Kolej Mara Kulim, Pakcik Mad Long (PML). PML ni rapat dgn my mom masa keja seopis dulu. Rajin orgnya, lemah lembut, bukan nak kutuk ye tp betul lembut. Kelebihan dia pandai menjahit baju, langsir, cadar dan benda2 lain. Rajin buat dan jual kuih raya. And hari ni aku dpt tau dia dah ada 6 org anak, sume pompuan. Tu termasuk twins, tak ingat anak yg ke berapa. Mmg murah tul rezeki PML. And sesiapa yg pernah baca kisah cinta aku yg lalu, PML lah orgnya yg nak kenenkan aku dgn org Kulim dulu, tp takde jodoh. Walaupun aku dah berkahwin dgn hubby, kekadang dia call gak aku tanya khabar. mmg baik tul dia. Ishhh, kalau dia dok kat sini sahih jadik tailor family aku dah. Tp jauh sgt dong, nun di Kulim sana.

Buffet Tu je la citer ari ni. Walaupun ucapan VIP jemputan agak mengecewakan dan ramai yg agak tak puas ati, tp yg pasti we all puas hati dgn tahap kekenyangan yg diterima. Burrppp, alhamdulillah.






Shida blogged @ 10:20 AM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com