Flower Dreams
Wednesday, December 29, 2004

Accident....very tragic

Lilypie Expecting a baby Ticker
Aku rasa tak puas hati kalau tak cerita pasal ni. Faint Sampai susah aku nak tido semlm, asyik dok teringat2 apa yang terjadi. Yesterday evening, lepas balik kerja aku pegi gerai jual kuih2 dulu sbb ada member nak dtgFamily Road Trip jenguk umah baru. Then, aku terus amik Nayli. Mcm biasa, hampir tiap2 hari Kak Bariah akan buat summary tentang tingkah laku Nayli kat umah dia. Hari ni katanya Nayli bagitau dia poo (eeyak) kat husband K Bariah. Dah tu, pandai pulak masuk toilet sbb nak suruh basuh. Lepas dah masuk tu dia bertinggung, betul2 mcm org nak b*rak. Suruh basuh rupanya, pandai pulak duduk camtu, senang sikit orang nak membasuh. Mungkin dia belajar dari anak2 KB yg dah besar. Bagus lah camtu. Aku terhutang budi dgn KB kerana dapat membantu aku mendidik Nayli sebaiknya. Dah pandai salam cium tangan dgn strangers, dgn syarat jgn gomol2 dia. Last Monday bawak Nayli ke opis sat sbb ada keja skit. Memula sampai tu buat perangai gak sebab nak main tangga. Laughing Baby Tp lepas dah bawak masuk bilik pensyarah dia mcm “perak” skit. Takut dgn org memula, tp lepas org layan, bagi macam2 suka dia sampai lupa kat mama sendiri.

Ok, back to main topic. Lepas amik Nayli, aku terus balik umah. Tanpa disangka2 masa kat simpang jln besar nak masuk umah ada accident. Sebuah kereta kancil dgn kereta apa ntah tp cam sport skit. Kereta kancil tu betul2 depan aku. Aku stop sbb jln tersekat. Then kereta sport tadi undur skit sbb nak bukak laluan. Aku pun slowly nak menyelit celah kereta kancil utk nak balik. Suddenly, driver kancil keluar. Apa yg buat aku terkejut dia dukung baby yg masih kecil. Aku agak 3-4 mths camtu. Baby tu menangis je, mcm kesakitan gitu. Aku ingatkan dia drive dan anak dipegang oleh wf dia. Crying 1Rupanya dia drive sambil cempung baby tu. Siannye.....mesti terantuk kat mana2. Driver kancil nampak mcm mengamuk sakan kat cina sport tadi, siap tunjuk2 penumbuk lagi. Apa yg lebih mengkagetkan aku dia tendang pintu kereta dia sendiri, sampai anak yang dicempungnya itu terlepas kebelakang dan jatuhScared 1. Betul2 mcm anak patung. Kesiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn baby tu. Aku pun terpaksa berhenti sbb baby tu jatuh kat area tayar depan kereta aku. Nanti tak pasal2 aku terlanggar pulak. Cry Baby Dia terus angkat anak dia, dan meluru tumbuk cina tu. Cina tu plak cepat2 peluk si bapa tadi dan bawak ke tepi dan tenangkan. Tak tahu apa yg berlaku kat baby tu. Memang terhentak teruk rasanya, atas jalan tar pulak tu.

Moral untuk peristiwa ni, pastikan anak dibawa dgn kaedah yg selamat. Letak dlm basket atau carseat mengikut kesesuaian. Walaupun nak round2 dlm taman je, kita kena sentiasa ingat malang tak berbau. No JANGAN SESEKALI DRIVE SAMBIL MEMEGANG/MENCEMPUNG/MENDUKUNG ANAK. ELAKKAN SEBARANG KECELAKAAN SEBELUM ANDA MENYESAL. Itu saja kisah utk hari ini.







Shida blogged @ 10:29 AM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com