Flower Dreams
Thursday, October 28, 2004

Shopping baju raya.....

Lilypie Expecting a baby Ticker

TeethyToday is my 7th day of cuti posa. Hopefully sok dah buleh posa, nanti jenuh nak bayor bebanyak. Bila kira balik dah tak byk hari lagi nak posa kan? Lebih kurang 2 minggu lagi...pastu RAYA!!!! Ngalahkan bebudak plak aku ni. Kontrol Shida....kontrol. Ok, apa yg berlaku 2-3 hari lepas takde yg menarik pun. Sbb sekrg ni bebudak tgh exam. Tp sian kat my hubby la, demam+sakit urat+batuk. Hubby mmg jarang demam, tp bila dah demam tu mau 2-3 hari gak. Start hari Selasa, bila aku balik keja tgk2 dia dah berbungkus dlm toto yg tebal, dgn kipas tak bukak....masuk umah je terus rasa bhg panas. Pegang dahi dia mmg panas gile. Dia tak mkn ubat sbb puasa katanya. Aku punyalah marah, dah teruk2 camtu nak posa lagi. Terus aku suh bukak posa. Masak nasik + tomyam mkn panas2, tu pun tak mkn byk sbb tak lalu katanya, tekak perit lagi. Baru la aku ada geng tak posa...heheheh. Lepas waktu berbuka, terus siap2 ke klinik.
Pill Bottle
Kat klinik ramai gak org Q, sbb staff tak masuk lg g berbuka kot. Si Nayli pun syok la dok dlm tu, ada la kawan2 yg melayan. Dgn kasut pet-petnya, dok tepuk2 tangan la babai la. Pastu bila dah syok sgt nak lompat pulak dah. Lepas tu buleh pulak buat aksi nak lap lantai dgn tangan sambil bertinggung. Kotor la....terus aku angkat dok atas kerusi, dia meronta nak turun gak. Hubby tak ckp apa dah, dok melepek tunggu turn dia. Nasib baik tak lama. Aku hangkot budak tu tunggu dlm keta. Lepas dah amik ubat seme, kitorang pun balik. Nasib baik Dr bagi MC 2 hari. Teruk gamaknya tu...sampai 2 hari. Maka 2 hari la hubby kena ganti posa nanti.
Sick In Bed
Yesterday dah ok skit tp still sakit2 pinggang+belakang katanya. Tghari aku balik jap (lapar weh) tgk tingkap umah dah bertutup rapat. Rupa2nya ada 'projek'. Aku pun join la. Hubby mkn pun cukup syarat je, sbb nak mkn ubat. Sian tgk dia, tak bermaya je. Lepas dah konyang aku balik opis la, sbb turn jaga exam ptg tu.

Balik ptg tu, aku ajak hubby gi tgk umah. Yg kena repair tu diorang dah buat, tunggu meter je. Mkn masa jugak bab meter ni sbb kontraktor salah wiring. Kitorang dah mintak single phase je, diorang pasang three phase. TNB tak nak pasang meter sbb application utk single phase. Apa lagi, kitorang serang kontraktor tu. Siasat punya siasat rupanya salah developer sbb tak inform kontraktor tu. So kitorang buat keputusan kekalkan three phase tp kos2 tambahan tak nak bayor sbb kira cam denda diorang la. So sekrg ni dlm proses. Confirm lepas raya baru masuk umah baru. Too Happy 1

Lepas melawat umah balik jap, konon2 buka posa la. Lepas solat maghrib hubby ajak beli baju raya kat Nayli. Cam tak setuju mulanya sbb keadan hubby camtu, tp dia yg berkeras nak pi....aku pun ikut je la. Tmpt tujuan tak lain tak bukan Star Parade. Ramainya org toksah ckp la. Kat ruang legar tu diorang jual baju2 raya mcm2 kaler. Aku tak pndg sgt sbb matlamat utama ke bhg kanak2. Bhg ni pun ramai orang, mcm2 ragam. Nayli ni pun tak melepaskan peluang menjelajah kawasan. Habis semua fitting room dia masuk, dok tersengih2 tgk muka kat cermin Shopping 3 . Baru beli dua pasang (baru??) tu pun dah RM 150. Baby Kiko, mmg dok aim lama dah baju tu. Memandangkan dua2 baju tu konsep overall, nak kena carik yg skirt2 plak. Mama and abah tak berbaju raya pun takpa. Tp utk hubby aku nak belikan jugak kot, surprise la kunun. Lepas dah beli baju, gi bhg groceries kat Pacific plak. Hubby teringin nak mkn buah pulak. Takpe, baru baik demam kan mesti dok rasa pahit mulut. Beli la epal fuji + grapes. Lepas terus balik umah, sampai kul 9.15 terus bukak tv AXN ada CSI:Miami. Suka a tgk cerita2 siasat2 nih. Bukan pe, dulu aku nak jadi dr., tup2 jadik dr. komputer plak...hehehhe.....nak wat camne kan. Oklah kawan2, bila pulak nak pi shopping tak tau lagi. Tgk keadaan dulu la...So selamat berbuka hari ni ye. Mkn juadah sedap2 tu ingat2 la kat aku nih....heheheh
Yo







Shida blogged @ 9:54 AM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com