Flower Dreams
Thursday, October 14, 2004

Nape ek??

Lilypie Expecting a baby Ticker
I'm back. Seronok betul berborak dgn mommies sekalian. Macam2 topik yang diketengahkan. Dari yg umum sampailah kepada yg lebih khusus. Baguslah kan kita bertukar2 pendapat, pengalaman antara satu sama lain. Bukan senang nak dapat kawan yang dok jejauh nih. Di samping share xperience and so buleh la jugak mengkhabarkan apa yg berlaku di sana, seperti SALE kat memana ke....heheheh. Walaupun jauh tp kekadang tu buleh la mintak tolong mommies yg baik hati kat tmpt yg berhampiran, betul tak? Bouncy 4
Bouncy 8 Yesterday Iena dpt parcel dari kak Sue yg berupa menan utk twins dan jugak popiah. Memang diakui sedap giler. Tak tau la hari ni masih bersisa ke tak, sbb Iena dah offer satu opis, sume puji sedap. Semakin rancaklah bisnes kak Sue nanti nih. Menan Fisher & Price tu pun aku cam berkenan jugak. Murah giler dua2 tu RM55 je, sbb label kat situ (tak tau la betul ke tak) kalau total mmg RM180++. Aku suka gak Fisher & Price tu especially yg ada iklan dlm TV tu, Peek-A-Block. Masa round2 window shopping adalah terjumpa kat Pacific, tp mahal gile ah RM160; block+troli. Mmg menarik, tp kos tu sama byk dgn upah mengasuh sebulan. Apsal la diorang tak jual asing2, mampu la skit nak beli. Kena pendam dulu la jawabnye... Cry Baby
HouseYesterday gak waktu lunch aku rush ke pejabat pemaju sbb nak amik salinan CF+surat api+surat air. Kalau buleh tu aku dgn hubby nak usahakan dok sblm raya. Barulah semangat skit nak sambut Syawal. Lampu2 hubby dah beli skit2 sbb takut tak termampu nak beli serentak nanti. One more thing tgh pikir nak pasang grill ke tak. Hubby tak setuju pasang grill kat pintu + sliding door depan, tp bila pikir pasal safety perlu jugak benda tu. Hubby punya alasan susah nak cuci + senang berabuk. Apa susah, kenalah rajin cuci kan? Kalau tak nak berabuk cuci tiap2 hari. Kenalah bantu sama , dah duduk sebumbung kerja kena buat sesama. Ni tak, memasak aku, ngemas umah aku, jaga anak aku (mostly la). Kalau umah berabuk sikit aku yg dia tegur. Laaaa....aku tau la dia sibuk keja, aku pun keja gak. So kena lah paham2 sama keadaan memasing. Kalau kuku anak hitam skit, kotor salah aku jugak tak potong la apa la. Awat dia tak buleh tlg potong ka? Nak sidai baju, lipat baju, gosok baju....bla bla bla...Sidai + angkat baju buleh harap. Lipat = fail, gosok baju = jgn harap, dia kata malas, buleh camtu? Opssss...aku dah terlalut topik pulak nih. Tgh syok2 cerita nak masuk rumah baru, termasuk pulak masalah. Sekadar coretan luahan ye kawan2.... Perturbed
I Dunno Masa amik Nayli dari pengasuh, Kak Bariah report yg Nayli tak mau minum susu pulak. Awat pulak anak mama sorang nih. Dari pagi sampai ptg (waktu aku amik ) baru masuk sebotol....Aku risau dah dengaq dia cakap camtu. Tapi aktif mcm biasa, sampai skip tido ptg. Gelabah dah aku ni, dah la nasik ke moi ke tak mau lgsg. Kalau suap nasik ke masuk la dua mulut lepas tu dia kulum dgn air liur dia. Dok kemam je mulut tu, sampai kena picit pipi kembung tu nak kuarkan khazanah dlm mulut. Keluar la mcm nira basi....Tak tau la camana nak attract mek ni sorang mkn. Penah ikut nasihat Rini, bagi finger foods tp masuk mulut tak seberapa, lantai yg kenyang. Penah satu ari tu masak 3 menu berbeza semata2 nak test selera anak mama nih, tp tak jalan jugak. Solutionnya, aku campurkan susu yg dia minum dgn cereal. Mmg tak elok sgt sebenarnya, tp itu saja satu2 benda yg dia mkn selain susu. Bila tghari aku bancuh cereal bg pekat skit, masuk botol. Alhamdulillah, abih dia minum. Senang sikit hati aku. At least aku tau dia akan kenyang sikit. Any suggestion mommies? Tolonglah kawanmu yg memerlukan ini...... The Thinker

Raise The Roof 1Memandangkan hari ni mungkin hari terakhir kita makan sepuasnya di siang hari, aku nak ucapkan kepada mommies dan pembaca sekalian selamat menunaikan ibadah puasa dgn khusyuk dan tawadduk. Kena kurangkan bercakap hal2 yang tak berfaedah, banyakkan berzikir berwirid. Nasihat ni aku tujukan utk diri aku dan pembaca sekalian. Semoga kita semua mendapat fadhilat puasa seterusnya menyambut Aidilfitri dgn meriah...hehehhe.

Hugs And Kisses








Shida blogged @ 9:05 AM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com