Flower Dreams
Thursday, October 21, 2004

Demam

Lilypie Expecting a baby Ticker
Raise The Roof 1 ello kengkawan....aku kat sini dah pasang lagu raya dah....semangat beb. Yesterday aku mc sbb demam. Letih wehh, rasa cam nak bukak posa je tp sayang la plak nak tinggal. Mcmana ntah buleh demam, masa bangun sahur da rasa tak sedap bdn. Makan pun tak lalu tp sumbat gak, then aku bantai ubat demam siap2. Tunggu azan subuh, pastu aku tido balik. Aku tersedar bila Nayli dah terjaga, sbb dia tampar muka aku. Waaaa sakit.... rasa cam nak marah je, tp bila tgk muka dia yg 'innocent' tu nak tergelak la pulak. Try nak bangun, tp kepala beratnya ya Allah....pening2 rasa cam nak muntah la pulak. Aku duduk jap, then bangun pelan2. Mandikan dan siapkan Nayli nak hantor pengasuh. Rasa mcm nak terbalik tp lawan jugak. Hubby balik terus bagitau nak mc ari ni sbb tak mampu nak angkat kepala. So, decide tak yah hantar ke pengasuh, dia sanggup nak jaga, aku ok jelah. Ingat dia buleh rest sbb dah keja mlm, tp mungkin nak cover balik kot masa2 yg 'tak berkualiti'.
Sick In BedLepas call office, siap2 nak ke klinik. Nasib baik tak ramai org so cepat sikit. Dr kata demam tu tak panas sgt, darah ok, maybe PMS kot, sbb sakit kepala sgt. Lepas settle sume balik terus tumbang. Hubby buat apa ke keluar ke mmg tak sedar dah. Sampai tghari tersedar, berpeluh2 and kurang sakit kepala. Hubby dan Nayli dua2 dah lena. Aku mandi, solat zohor the terus kuarkan ikan, ayam dari freezer then tgk tv jap. Sementara Nayli dok tido baik aku masak nanti dah bangun. Pukul 5 dah siap masak ayam masak madu dan kerabu mangga. Tu je yg mampu sbb mcm dok pening2 lalat lagi. Ingat nak pi pasar ramadan hujan la plak, terus kensel. End up kitorang berbuka dgn apa yg ada shj + milo o ais.
Bouncy 4Lepas berbuka, solat relaks sambil tgk tv. Hubby terus pi kerja lepas solat, bulah buat duit skit utk raya. Mmg diakui, hujung ni byk nak pakai duit. Pindah umah, duit raya, baju raya dan lain2 raya lg. Kekadang tu sian tgk hubby kena bkorban buat OT. Aku sekadar bagi sokongan skit2 la seperti bekalkan nasi dan lauk berbuka tadi utk dia mkn tgh malam. Tak kisah pulak nak bwk, sblm ni dia mcm malu nak mkn bekal depan kengkawan. Lepas aku marah + kesedaran nak simpan duit dia dah tak kisah dah. Oklah, dah nak balik dah ni....jumpa lg next week. Selamat berbuka ye.







Shida blogged @ 1:26 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com