Flower Dreams
Saturday, October 30, 2004

Cerita geram+misteri skit2...

Lilypie Expecting a baby Ticker

Winky Malas sungguh la kena dtg keja hari sabtu ni. Sepatutnya hari ni adalah hari bermalas2 di rumah. Takpe, kita think positif ek, tak byk hari dah nak posa pastu rayaaaaaaaaa!!!!!

PerturbedHari ni aku terlintas nak luahkan rasa hati aku ni kat sorang opismate aku ni. Rasa ni mula wujud semenjak N pindah masuk satu bilik yg sama dgn aku. Jgn pikir lain plak, bilik ni ada 10+ org ye. N ni lelaki, dah dekat 30 pun umurnya tp tak kawin lg. Bagi aku N ni seorg yg tak penah tetap pendirian. Aku pun kadang2 tak paham, hari ni mintak tlg carikan teman, bila dah introduce tak nak pulak. Tak ke bangang tu, mcm nak mainkan hati dan perasaan pompuan je. Tup-tup dengarnya dia sebenarnya dah ada kawan pun, dah tu yg peliknya buat pe suruh cari bakal isteri, bengong ke hapa??!! Tu abih la, aku dah maleh nak dengar luahan rasa N pasal hal2 peribadi lagi dah. Sbb N ni jenis yg tak dengar nasihat org, keras hati, kepala batu, pendendam...sume ada. Sekrg ni aku mmg dah maleh sgt nak layan ckp N sbb kekadang tu buat lawak bodoh tak bertempat. Suka sgt buat2 pekak, bila aku panggil kat sebelah dia tak dengar, tp bila nama org lain dipanggil cam perasan pulak org panggil nama dia....byk sgt khayal kot...Pada pandangan aku la kan, selagi dia tak kawin selagi tu la dia suka buat2 sewel. Ya Allah, percepatkanlah jodoh kawan aku yg sorang ni agar jiwa insan2 lain tidak terseksa. Lepas cuti raya kitorang dlm bilik ni kena pindah ke tingkat dua (la ni dok kat tgkt 1). Aku berdoa sgt2 agar tempat aku bukan kat sebelah dia dah. Tak thn ah aku, hari2 asyik gaduh jeBlah meluat ah!!!

Sneaky Ha kau, pueh hati. Hang mesti tau sapa yg aku maksudkan, kan Iena kan? Lepas baca ni hang buat tak tau je la ek. One more thing, bukan crita hamba Allah kat atas tu, crita lain plak. Pg tadi tgh syok2 tido tetiba aku terjaga sbb dengar budak nangis. Terus aku check on Nayli. Fuhhhh...nasib baik dia masih lena. Tgk jam dah kul 2 pg. Suara budak tu aku tak tau lelaki ka pompuan sbb dok jerit2. Aku ada la terdengar pekikan budak tu, "Mak...takut...mak ...takut..." Masa ni terus aku rasa lain dah. Teringat crita Dilla yg penuh misteri tu. Aku takleh lelap, mata dok terkebil2 tgk Nayli, mana tau kot2 spesies ber'jangkit' ka jeritan tu. Memula aku ingat anak jiran sebelah aku, tp aku terdengar bunyi derap langkah budak tu depan umah, pastu tangisan budak tu pun cam sayup2 lalu depan uma h. Tak lama lepas tu aku dengar bunyi pintu terbuka, tertutup and tangisan budak tadi terus diam. 1/2 jam jugak la budak tu dok terjerit2. Nervous 2 Aku terlintas nak jenguk kot tingkap, tp takut pun ada. Last2 dok senyap2 bwh selimut. Hubby berdengkur tak sedar satu apa pun, agaknya. Alhamdulillah, sampai aku bangun sahur kul 5 takde apa2 yg misteri melanda Nayli, tapi kepelikkan jugak sbb sapa budak tu ek? Takkan mak bapak dia kurung kat luar kot pagi2 buta tu? Ntah la...biarkan ia berlalu.









Shida blogged @ 1:24 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com