Flower Dreams
Thursday, September 30, 2004

Friend, Lover or Enemy - part II

Lilypie Expecting a baby Ticker
Mengikut pandangan Siti, dia kata R nampak matured. Mau tak, masa tu umurnya 24 thn. Aku baru 19. Dipendekkan cite mlm tu R call, kali ni nada dia lain skit tak mcm hari2 sblmnya. R kata nak jumpa aku lagi next week, ada hal penting katanya. Aku panik, apasal dia cakap camtu? Dia tak nak kawan dgn aku dah ke? Dah agak dah, org akan pikir 2-3 kali utk teruskan persahabatan dgn aku bila dah tgk muka. Org gelarkan aku NERD. Dengan spek besar, muka tu cam kaki study je (takde la sgt pon...kuikuikui). Aku cakap dgn Siti apa yang R bagitau aku tadi. Dia pikir lain dari yg aku pikir. Siti rasa R dah jatuh ati dgn aku. Aku tak caya, aku tanya Siti dan roomate yg lain apa sebabnya. Diorang cakap aku ni nampak matured, cam padan la dgn dia tu. Lagi satu diorang cakap muka aku ni ada ciri keibuan, ciri2 wanita yg jadi pilihan bla,bla,bla....(kembang gak waktu tu....ekekek). Wakka Wakka

Hujung minggu yang dinantikan pun tiba. Seperti biasa, R datang ke kolej aku. Aku menanti dgn penuh tanda tanya. Rupa-rupanya betullah agakkan Siti, R bagitau dia suka kat aku. Dia kata dia tak sangka penampilan aku mcm ni. R expect orang yg nak jumpa dia tu imejnya cam Siti....yelah nampak remaja. Bukan cam aku nih nampak tua. Dari situlah bermulanya kisah cinta kami. Circle Of Hearts Dari jumpa seminggu sekali, selang sehari sampailah hari2. Oh ya, lupa nak bagitau dia kerja kontrak, ala yg tlg uruskan buat2 umah, buat jalan tu. Masa memula tu dia mcm tak nak expose kerja dia. Then slowly dia cite kerja dia. Dgn kata lain sebenarnya dia takde kerja dan pendapatan yang tetap. Tp dia ada nyatakan hasratnya nak sambung belajar dlm bisnes...buat part time.Org nak improve kita kena bg semangat la kan.

Dekat sethn aku kenal R, mak tanya aku apa hubungan aku dgn dia. Aku pun story la mcm kat atas tu. Tp bab jumpa kerap tu aku tapis takut kena marah. Bila aku bagitau kerja dia mak nyata tak setuju sama sekali dgn pilihan aku. Mak suruh aku putuskan hubungan serta-merta No No No . Masa cuti semester wayar telefon abah aku sorokkan sbb tak nak R call aku. Tapi aku amik wayar modem and try, buleh so aku call R bagitau apa sebenarnya yg berlaku dan mak dan abah tak suka kitorang berkawan. R naik angin, sbb dia rasa org pandang rendah padanya. Dia nyatakan hasrat nak jumpa dgn mak tp aku tak setuju, takut sesuatu yg lebih buruk berlaku. Tp aku gagal nak halang dia, mana tah dia dpt no telefon opis mak aku. Shocked Dia buat appointment dgn mak nak jumpa kat opis. Dan mak setuju nak jumpa. R suruh aku ikut sekali ke pejabat mak. Masa ni aku pucat lesi, takut, marah, kecewa dgn tindakan R yg buat keputusan tanpa memikirkan akibat ke atas org lain. Tp aku cuba pujuk hati aku ni menyatakan mungkin dia ikhlas nak berkawan serius dgn aku.

Waktu lunch aku jln ke opis mak aku, sbb dekat je. Tgk R dah tunggu kat foyer bwh tu. Aku ajak dia naik atas, dia ikut and then jumpa mak aku. Aku kenalkan R and then aku tgk muka mak lain macam. Mak tanya R apa jaminan hidup yg dia buleh beri kat aku? Tau apa dia jawab, "kalau mak cik nak saya sara Shahida belajar sampai habis saya sanggup buat camtu, kalau mak cik tetapkan itu sebagai syarat". Fuhh, bila dgr R cakap camtu masa tu aku rasa mcm dia bersungguh2. Mak terdiam. And then mak ckp balik " Shahida tgh ngaji lg, kalau buleh mak cik tak mau relationship kamu aktif lagi, biar slow dulu sampai dia abih ngaji". Lepas tu R nampak puas hati dgn jawapan aku. Aku pun lega meeting tgh hari tu end up dgn baik. Ptg tu bila mak balik kerja lain pulak jadiknya, mak kata dia suruh aku putuskan jugak hubungan dgn R. Aku konpius, sbb tadi tgh hari kata dia cam restu je, tup tup lain plak. Alasan mak dia nampak R cam kuang hajo skit sbb buleh bersuara camtu depan mak aku. Masa tu aku nak nangis, makan pun tak lalu, sbb susah hati pikir apa aku nak buat seterusnya. Setelah semalaman aku tak tido memikirkan masalah nih, berendam air mata tu toksah cakap la, selimut penuh dgn hingus, sarung bantal berpeta2 dgn air mata, Crying Into Tissue aku buat keputusan tanpa pikir sbb dan akibat ke atas diri aku. Aku tak pedulik apa mak aku cakap, aku akan ikut kehendak hati aku nih. Masa tu rasa dah cukup besar la konon, nak amik keputusan sendiri. Oh Jeez
sambung lagi......








Shida blogged @ 9:42 AM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com