Flower Dreams
Wednesday, September 29, 2004

Friend, Lover or Enemy - part 1

Lilypie Expecting a baby Ticker
Reading Baru lepas baca blog elin dgn "1001 malam"nya. Rasanya setiap orang yang pernah menempuhi alam percintaan tahu betapa perit perjalanannya. Bagi aku apa yang pernah aku lalui sehingga ke gerbang perkahwinan amat amat tidak ku jangkakan sama sekali. Aku malu, keliru dan kesal bila memikirkan kisah2 yang lepas. Namun aku bersyukur kerana Allah telah membuka mata hatiku ke arah kebenaran. Mungkin ada yang akan mengutuk diri ini, sepertimana kawan2 lakukan semasa masih di universiti dulu. Tapi sekarang aku tak kisah, apa orang nak kata, katalah. Yang penting aku puas hati dengan hidup aku sekarang. Bebas dari segala masalah yg buleh menyakitkan otak.

Tujuan aku menulis ni dengan niat buleh diambil iktibar, kot2 ada adik2 yang terjerumus dengan masalah yang sama. Zaman kanak2 cam biasa je, tp aku rasa aku lagi advance dari semua orang dalam hal minat2 kat orang nih. Darjah 4 dah mula minat kat orang dah (hormon tercepat hehehe). Tp minat dari jauh la. Orgnya biasa je, tp aktif sukan tu yg jadi tumpuan tu. Tak menariklah nak cite zaman skolah rendah. Terus ke U lah sbb nothing special happens masa skolah. Maybe sbb aku ni nampak tua dari umur sebenar. Masa aku form 1 org kata aku form 3, masa aku form 5 bila jalan2 kat bandar ke org ingat aku ni dah kawin, patut ke? Tapi tak kisahlah, sampai sekrg ni pun org mcm terkejut bila aku bagitau umur aku.

Masa aku kat U, aku telah diperkenalkan oleh kengkawan dengan MIRC. Masa tu MIRC ni mmg agung gila la, sampai aku pun ketagih Wow. Asal kuar bandar je mesti singgah cc sejam-dua. Jumpa la mcm2 org. Aku ni pulak tak reti nak menipu, lurus bendul cite yg sebenar je takde tipu2. Org kata orang yg suka chatting ni suka menipu. Yang pasti aku bukan satu di antaranya. Bertukar2 no tipon la, email add la kiranya masa tu byk la kenalan cyber. Ada yg call umah, sembang2 biasa je Chatty 2 . Ada plak yg ajak kuar, yg ni maleh layan ada ke kenal idak baru first time call terus ajak kuar (desperate kot). Dalam byk2 tu ada sorang tu yg menarik perhatian, R. Bukan apa, cara R bercakap tu mmg cam seorg yg jujur, berterus terang dan kadangkala tu memberi nasihat. Lama jugak la dok sembang kat tipon je. 6 bulan kemudian setelah sekian lama dok merapu kat telefon dia ajak jumpa. Terkujat gak, sbb takut lepas dah kenal muka terus tak nak kawan plak Very Confused . Awalnya cuba elak, tapi lepas dia pujuk2 setuju gak lah.

Masa tu janji nak jumpa kat kolej aku menginap. Aku pun tunggu la dia sampai. Masa tu buat apa pun serba tak kena
Nervous . Nak ke toilet pun takut, takut dia call takde sapa angkat. And then masa yang ditunggu2kan pun tiba, dia call kata dah sampai dan akan tunggu di cafe. Dia bagitau dia pakai baju kaler biru. Aku ni plak nak pi sorang takut, yelah mana penah jumpa lelaki sengsorang. Aku paksa Siti (yg kawin 21/9 tu) temankan aku. Masa tu dia tgh tido, aku kejut dia merayu sgt teman aku sbb roomate yg lain ada klas. Alhamdulillah dia setuju, dan lepas bersiap2 kami pun gi lah ke cafe. Masa mata dok melilau tu terperasan ada sorang mamat pakai baju biru tp membelakangkan kitorang. Masa ni jantung dup-dap-dup-dap, cam nak patah balik masuk bilik je. Tp lepas pikir2 balik, jumpa je lah apa nak jadi lepas ni pun terserahlah...Lepas tegur mamat tu, and confirm dialah R rasa cam pelik plak. Bukan apa, rasa mukanya familiar je mcm penah jumpa tp di mana ya? So pertemuan hari tu berjalan lancar. Sembang sakan cam kawan lama yg tak jumpa 10 thn. Lepas R belanja makan dia pun balik. Dan aku dgn Siti pun balik bilik sambil dok tanya pendapat Siti pasal R.
Shaking HandsTo be continued......









Shida blogged @ 1:48 PM



Nayli Farzana bt. Shatri
Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

4th years of marriage
Daisypath Ticker
ABOUT ME & HUBBY


Name: Shahida Jamaludin
Age: 27
Birthday: 17 April 1979
*****************************
Hubby's name: Shatri Yahaya
Age: 29
Birthday: 26 April 1977



TAG BOARD




FRIENDS


  • Yati Twins
  • Iena Twins
  • Mummychomel
  • Elin
  • Sue
  • Nong
  • Merry
  • MQ
  • Badak biru
  • Wawa
  • Ilah
  • Intansuryati
  • Gingerdon
  • Larawannabe
  • Mak Andeh
  • Tyra
  • Afdlin




  • IMPORTANT


  • Blogger
  • Nayli's
  • Webmail KPTM
  • BlogSkins
  • BCB Online
  • Maxis



  • RESEPI BEST

  • Resipi yang enak
  • Resepi Hanieliza
  • Resepi Mamafami



  • ARCHIVES


    July 2004
    August 2004
    September 2004
    October 2004
    November 2004
    December 2004
    January 2005
    February 2005
    March 2005
    April 2005
    May 2005
    June 2005
    July 2005
    August 2005
    September 2005
    October 2005
    May 2006
    June 2006


    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.comGet awesome blog templates like this one from BlogSkins.com